یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
امام جمعه سلفچگان

حوزه / امام جمعه سلفچگان گفت: طوفان الاقصی و مقاومت یک‌ساله‌ی غزّه و لبنان، شجره خبیثه رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با اشاره به هفته پیوند اولیا و مربیان، اظهار داشت: تربیت به عنوان مقدس‌ترین شأن ربوبیت الهی، اصالتا کار خدای متعال است، غایت خلقت انسان و آفرینش عالم، چیزی نیست جز تربیت انسان در تراز اسماء الله؛ اینکه انسان جامع اسماء الله گردد و تخلّق بأخلاق الله پیدا کند.

وی ادامه داد: اما خدای متعال در تفویض ربوبی، امر خطیر تربیت را از اولا به انبیاء و ائمه علیهم السلام افاضه فرموده است؛ و ثانیا تکوّن و قوام آن را به سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد در سایه پیوند و همکاری و همدلی میان اولیاء و مربیان مدرسه و مسجد سپرده است.

حجت الاسلام غروی افزود: نباید کلمه مربیان را به معلمین و سایر کارگزاران مدرسه محدود نمود و باید آن را شامل محیط مسجد هم بدانیم؛ چرا که مسجد، در عین اینکه عبادی‌ترین مکان در جامعه اسلامی است، تربیتی‌ترین مکان نیز هست.

وی ابراز داشت: علاوه بر اینکه باید فرزندان ما در محیط‌های سالم رفت و آمد داشته باشند و با دوستان و هم‌سن‌وسالان شایسته همنشینی داشته باشند، نهاد خانه و مسجد باید ارتباط خود را با مدرسه تقویت نماید و ضمن عبور از مساعدت‌های سخت‌افزارانه، ارتباطات نرم‌افزاری را با مسائل مدرسه مورد توجه ویژه قرار دهد. در این بایسته، تأکید بیشتر روی نقش‌آفرینی مسجد است.

حجت الاسلام غروی به جمعه نصر و سخنرانی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: خطبه عربی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه نصر دو محور اصلی داشت: اول، امتداد برکت وجودی شهید سیدحسن نصرالله تا تحقق آرمان نابودی اسرائیل خبیث، دوم، نابودی قطعی اسرائیل خبیث با امتداد مقاومت. معظمٌ‌له یک محور مهم دیگر را هم در خطبه اول مورد اشاره و تأکید قرار دادند که عبارت بود از: تسریع در نابودی قطعی اسرائیل خبیث با انسجام بیش از پیش امت اسلامی.

وی بیان داشت: طوفان الاقصی و مقاومت یک‌ساله‌ی غزّه و لبنان، شجره خبیثه رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اوّل ولادت نحس‌اش داشت، این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونیستی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

وی به سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: زیارت‌نامه حضرت معصومه علیهاالسلام، معرفت‌نامه آن حضرت است. مثلا یک مقام مهم برای حضرت، مقام شفاعت است: «یا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ» که امام صادق علیه السلام درباره سعه شفاعت آن حضرت فرمودند: «تُدْخَلُ‌ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی‌ الْجَنَّهَ بِأَجْمَعِهِمْ»

امام جمعه سلفچگان افزود: حضرات ائمه علیهم السلام فرموده‌اند: «مَن زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الجَنَّهُ.»(بحارالانوار، ج۱۰۲، ص۲۶۶)- اگر کسی کریمه اهل‌بیت فاطمه معصومه سلام الله علیها را «عارفاً بحقّها» زیارت کند بهشت برای او ثابت است.

وی ادامه داد: معلوم می‌شود کریمه اهل‌بیت علیها السلام حقّی دارد که بعضی از زائران به حقّش عارف هستند و برخی عارف نیستند و آن‌حضرت را تنها به‌عنوان خواهر امام و دختر امام و عمه امام می‌شناسند و زیارت می‌کنند که اینها بخشی از فضیلت و ثواب را دریافت می‌دارند، اما به ثواب کامل راه نمی‌یابند. البته اگر کسی عارف به حق وجود مبارک آن‌حضرت نبود و یک زیارت عادی و عامی انجام داد، این‌چنین نیست که از فضیلت محروم باشد، بلکه به اندازه کار خود و درک خود ثواب می‌برد، ولی آن ثواب کامل، برای کسی است که عارف به حق کریمه اهل بیت سلام الله علیها باشد و او را زیارت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha